23vet Sul, pe: Ar 14vet Sul goude ar Sul-Gwenn

Er stumm goude-senedel (« Ordinal »): 23vet Sul an amzer ordinal, gant an tamm Aviel da heul amañ. Stumm « dreistordinal »: « An pevarzekvet Sul goude ar Sul-Gwenn« , a gavot pezhioù anezhi da heul, pezhioù sonerezh pergen diouzh an doare gregorian bet pleustret adarre en Iliz roman diwar c’houlenn ar pab sant Pius X.
An daou stumm-se a zo anezho hervez lid roman an Iliz katolik a vez lidet gantañ an oferennoù santel e Breizh hag hervez ma vo dibabet gant ar beleg pe ar stumm diouzh ar lid anvet « Sant Pius V », pe an hini bet ijinet e-doug ar sened meur anvet « Vatikan II ». En daou stumm-se e rank ar sonerezh gregorian bezañ gourfouezus: « Gant ar sonerezh sakr, dre vezañ unanet start gant al liderezh hag e destennoù, e rank bezañ ar perzhioù-mañ: santelezh, arz gwirion hag hollvezadegiezh » (Kardinal Sarto, Pab Pius X goude-se).

Voici quelques pièces pouvant nous introduire à la sainte Liturgie catholique de ce Dimanche, selon le rite romain adopté en Bretagne. Cette Liturgie existe actuellement sous deux formes: l’une se nomme « Forme ordinaire », d’après la réforme conciliaire qui intitule ce Dimanche  » 23e Dimanche du temps ordinaire« , dont le passage d’Évangile qui suit en langue bretonne. Vous trouverez ensuite quelques pièces pour l’autre forme liturgique, dite « Forme extraordinaire« , qui formule ce Dimanche ainsi: « 14e Dimanche après la Pentecôte« , selon le rite d’avant le Concile Vatican II. Dans les deux formes, le chant grégorien doit être prépondérant: «La musique sacrée, par son étroite union avec la liturgie et avec le texte liturgique, doit posséder au plus haut degré ces vertus: sainteté, vérité de l’art et universalité » (Cardinal Sarto, futur Pie X).

 

Stumm goude-senedel – bloavezh A:

 

eus an Aviel santel hervez sant Vazhev

 

 

18, 15-20

n amzer-se e lavare Jezuz d’e ziskibion: Mar en deus da vreur pec’het ouzhit, kae ha gourdrouz-eñ etrezout-te hag eñ e-unan; mar az selaou az po gounezet da vreur.
Mar n’az selaou ket, kemer c’hoazh ganit un den pe zaou
evit ma vo renket an afer diwar gomz daou pe dri dest.
Mar n’o selaou ket, lavar d’an Iliz, ha mar ne selaou ket an Iliz kennebeut-all, ra vo evidout evel ur pagan pe ur publikan.
E gwirionez me lavar deoc’h, kement tra a liammot war an douar a vo liammet en Neñv; ha kement tra a ziliammot war an douar a vo diliammet en Neñv.
Adarre e lavaran deoc’h: Mar en em laka daou ac’hanoc’h a-unvan war an douar evit un dra bennak da c’houlenn, e teuio dezho digant va Zad a zo en Neñvoù.
Rak e-lec’h ma vez bodet daou pe dri em anv, emaon eno en o zouez.

 

 

Stumm raksenedel

Forme anteconciliaire

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Dominica Decima quarta post Pentecosten *

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*  Pevarzekvet Sul goude ar Sul-Gwenn *

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Graet e vez eus ar Sul-mañ « Sul an daou vestr »
Ce Dimanche s’appelle aujourd’hui, dans l’Eglise d’Occident, le Dimanche des deux maîtres
 

Digoradur

Salm 83, 10-11.

Protéctor noster, áspice, Deus, et réspice in fáciem Christi tui : quia mélior est dies una in átriis tuis super mília.  

Gwelit, o Doue, hor skoed, sellit ouzh dremm hoc’h olevad. Peogwir e talvez un devezh en ho porzhioù muioc’h eget mil. +2-3 Pegen karet eo hoc’h anezioù, Aotrou ar galloudoù! Betek semplañ e hiraezh va ene da borzhioù an Aotrou !

 

 

 

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